Morris Mini 1000 Mk II, 1969
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Mise à jour: 28-February-2024 10:00

Morris Mini 1000 Mk II, 1969 | € 17.500,--

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Morris Mini 1000 Mk II, année 1969. Numéro de châssis 679481, numéro de moteur 99H/59B-14927. Couleur blanc cassé (Old English White) combinée à un intérieur en vinyle noir garni de moquette noire. Cette magnifique Morris Mini est livré avec un historique entièrement connu et documenté depuis le début ! La voiture a été vendue neuve en France, le prochain propriétaire était l'artiste franco-hongrois Victor Vasarely. Depuis l'origine, la voiture n'a parcouru que 48 800 kilomètres. Cette désirable Morris Mini fut importé aux Pays-Bas en 2000 où elle n'a eu qu'un seul propriétaire attentionné. Altena Classic Service a acheté la Mini directement auprès du propriétaire. Au début des années 2000, la Mini fut en grande partie démontée, rénovée et repeinte. Un reportage photo des œuvres est présent. Sont également présents l’ancien formulaire d’immatriculation français, un dossier contenant les factures et documents de service, ainsi que les manuels du propriétaire français et néerlandais. De plus, la voiture est livrée avec une sélection de pièces de rechange. Cette souhaitable Morris Mini 1000 Mk II est une fantastique capsule temporelle et un objet de collection qui apportera beaucoup de joie au nouveau propriétaire passionné ! Cette Morris Mini roule à merveille !

Cette Mini est en vente / à vendre chez Altena Classic Service.
Prix : € 17 500, -.

The Morris Mini saw the light of day in the year 1959. The Mini was designed by Sir Alec Issigonis (who also designed the Morris Minor) and is considered to be one of the greatest concepts in motorcar history. The Mini is a front wheel drive car; that was not new those days, but the transverse-engine packaging was. The Mini is a very small car, only 305 cm. long (the VW Beetle is 100 cm. longer!), but the interior offers lots of space, enough for four persons, because of the clever concept. The Mini is equipped with a unique "hydrolastic" suspension and the Mini's wheels are located at the outer corners of the car giving the Mini tremendous road-holding; like a go-cart.
The Mini was an invention of Sir Alec Issigonis for Morris. Morris merged with BMC in 1962 and Mini became a marque of its own in 1969. The Mini was produced as a two- door saloon and as a two- door estate (Countryman/ Traveller).

Based on the two- door saloon John Cooper (formula 500, formula 3 and formula 1 racing-car constructor and a friend of Sir Alec Issigonis) tuned the Mini's engine which resulted in the birth of the famous Mini Cooper. The Mini Cooper combined a light-weight compact car, excellent road holding and a powerful engine. The combination of these factors resulted in a very competitive, "bomb-on-wheels", that was suitable for winning competitions...

The Mini Cooper has a great record of rally successes; it started with the victory in the Dutch "Tulpenrallye" with Pat Moss (Stirling Moss's sister) driving it. Many successes followed. The most remembered success was the victory in the Rallye of Monte Carlo with Paddy Hopkirk driving the "Works-Mini".

Technical data

Four cylinder in-line engine
cylinder capacity: 998 cc
induction: 1 x S.U.
capacity: 41 bhp. at 5100 rpm
torque: 68 Nm at 2600 rpm
top-speed: 150 km/h
gearbox: 4-speed, manual
aandrijving: voorwielen
brakes: drum brakes around
weight: 620 kg.

Vendeur: Altena Classic Service
Contact
Adresse
Par la route
Téléphone: +31 (0)524 561 122
De Vaart 23
7784 DK Gramsbergen
Pays-Bas