Jensen 541 S, 1961
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Mise à jour: 17-April-2024 13:01

Jensen 541 S, 1961

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Jensen 541 S, année 1961. Couleur blanc avec le toit en rouge métallique. Tapisserie en cuir beige clair (Magnolia) et tapis beige. Ce magnifique et rare Jensen 541 S fut restauré dans la Grande-Bretagne par le passé. Les factures concernant la restauration sont présentes. L'automobile est en très bonne et belle condition et la voiture montre tous les détails originaux. Le Jensen 541 S dispose d'un grand moteur en ligne à six cylindres Austin 3993 cc avec un son moteur exceptionnel. La puissance est transmise aux roues arrière via une boîte de vitesses automatique à 4 rapports Hydramatic Rolls-Royce. Le Jensen 541 S est une voiture très rare, seulement 127 voitures furent construites dont 20 ont équipées d'une boîte de vitesses manuelle et 107 voitures ont présenté Rolls Royce Hydramatic. Le Jensen 541 S dispose d'un châssis en acier avec une carrosserie en plastique renforcé de fibres de verre (GRP), ce qui, dans la tradition de nombreux fabricants de voitures de sport britanniques d'après-guerre. Avec un Jensen 541 S, vous ne conduisez pas d’incognito ; Un véritable tourneur de tête et une pièce spéciale de l'histoire de la voiture britannique !

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The brothers Richard and Alan Jensen started building special bodies on Standard and other chassis makes in the thirties of the twentieth century. From the year 1935 they started fabricating their own cars fitted with Nash and Ford engines. In the year 1950 the first Interceptor was presented, powered by a big six cylinder Austin engine. Jensen Motor Company had found her way building fast and stylish GT's. In 1953 the beautiful Jensen 541 was presented on the London motor show. The 2+2 coupe was given strong and purposeful lines and the bodywork was made of GRP (Glass fiber reinforced plastic). The car was powered by a four Litre Austin six cylinder in-line engine. In the fall of 1956 the 541 de luxe was introduced, this model was equipped with disc brakes all round. In 1957 the 541 R saw the light of day. In the year 1960 the 541 S was introduced. This model featured a wider body and thus a more spacious interior. The 541 S was also fitted with a limited-slip differential and the car could be ordered with a Rolls-Royce Hydramatic 4-speed automatic gearbox.  From 1953 until 1957 Jensen built 225 Jensen 541 cars of which 53 were de luxe models. 200 Jensen 541 R models were built from 1957 until 1960. The 541 S is the rarest model, only 127 cars of this type were made of which 107 cars were fitted with the automatic gearbox and only 20 cars were fitted with a manually operated gearbox.

Technical data

Six cylinder in-line engine (OHV)
cylinder capacity: 3993 cc.
induction: 3 S.U. carburettors
capacity: 152 bhp. at 4100 rpm.
top-speed: 176 km/h - 110 mph
brakes: disc brakes all round
gearbox: 4-speed, automatic
weight: 1475 kg.

Marc Vorgers
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Marc Vorgers