Alvis Speed 20 SA Open Tourer, 1933
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Mise à jour: 14-October-2019 13:32

Alvis Speed 20 SA Open Tourer, 1933 | € 172.500,--

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Alvis Speed 20 SA Open Tourer, année 1933. Numéro de châssis 1018X, numéro de moteur 1063X, numéro de voiture 1532X, carrosserie Vanden Plas numéro 198X. Couleur bleu bicolore associée à un intérieur en cuir rouge et à un capot noir. Cette magnifique Alvis Speed 20 SA Open Tourer fut vendue neuve en Grande-Bretagne sous le numéro AJJ 585. La voiture présente sa carrosserie originale Vanden Plas Open Tourer. Cette belle voiture est en très bon à excellent état d'origine, avec tous les détails d'origine et une fantastique patine vintage. Au fil des ans, les pièces mécaniques furent révisées (le moteur récemment) et le corps a été décapé et repeint dans le passé. L'historique complet est connu et documenté, et tous les propriétaires précédents sont connus. La voiture a participé à plusieurs événements historiques aux Pays-Bas. Cette belle voiture est inscrite au registre Alvis et est livrée avec un manuel du propriétaire original et une photo de la voiture entre les mains de son premier propriétaire. Cette belle Alvis Speed 20 a été parfaitement entretenue dans les ateliers d’Altena Classic Service; Tout est à jour.

Cette Alvis est en vente / à vendre chez Altena Classic Service.
Prix: Euro 172.500, -.

The Alvis Speed Twenty was built between the years 1932 and 1936; type SA in '32-'33, type SB in '34, type SC in '35 and finally type SD in '36.
The Speed 20 SA and SB were equipped with the Alvis 2511cc. six-cylinder "Silver Eagle" engine. The SC and SD types were enlarged to 2762 cc. The engine was equipped with an overhead camshaft and overhead valves and three S.U. carburetors. The Alvis Speed 20 was equipped with powerful mechanical drum-brakes and independent front-wheel suspension. Starting with the Speed 20 SB the car was upgraded with a fully synchronized four-speed gearbox. 351 SA chassis were built of which 124 are known to survive.

Technical data*

Six-cylinder engine (OHV)
cylinder capacity: 2511 cc.
induction: 3 SU carburettors
capacity: 87 bhp. at 4000 rpm.
top-speed: 89 mph. - 142 km/h.
gearbox: 4-speed manual (fully synchronized)
weight: 26 cwt - 1320 kg. (tourer)

*Source: The Story of the Red Triangle

Alvis history

Alvis was founded by Thomas George John and G.P. de Freville. The first cars built under the Alvis name were manufactured in 1920, and the last Alvis (sports) cars came out of the factory in Coventry 47 years later. The ending of the brand name Alvis was sealed when it was incorporated into the British Leyland concern, where it became part of Rover.

The Alvis cars were of great quality and workmanship and were very fast as well. As for their cars, many parts were designed and manufactured by Alvis’ own staff, and production was small-scaled and exclusive. In the 1920s, Alvis was the first British car model to experiment with four-wheel drive. In fact, in 1925, they even manufactured sports and racing cars equipped with front-wheel drive, which had also been fitted with an overhead camshaft.

© Marc Vorgers

 

Vendeur: Altena Classic Service
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