Volvo P1800 S 1966 Restoration
Hide slides
Mise à jour: 07-December-2024 11:43

Volvo P1800 S 1966 Restoration

Information
Model information
Make history

Cette Volvo P1800 S fut démontée par son propriétaire. La carrosserie est dans le pire état que nous n’ayons jamais vu pour une Volvo P1800 S. Les seuils, la jupe arrière et le plancher du coffre ont presque complètement disparu. Presque toutes les parties de tôle sous la ligne de taille ont besoin d'une réparation de tôle. Bientôt, la carrosserie sera décapée de sa peinture dans un bain spécial qui éliminera toute la peinture, les résidus de colle et autres couches indésirables. Après cela, la carrosserie reviendra à l'atelier pour la restauration complète de la tôle.

A suivre.

Contactez-nous si vous avez besoin que votre voiture classique soit restaurée ou partiellement restaurée. Nous réparons, restaurons et révisons toutes les marques de voitures anciennes et classiques.

Volvo P1800 S, 1966

The Volvo P 1800 is undoubtedly the most elegantly, exquisitely and dynamically designed Volvo of the twentieth century. The Volvo P 1800 was designed by Per Petterson who was employed at 'carrosseria Frua' those days.

The Volvo P 1800 came onto the market in 1961 as a coupe and was initially built at Jensen’s in England. The P1800 became world-famous for the series of "The Saint" in the 1960s, with Roger Moore as Simon Templar in the leading role.
After building 6000 cars in 1963, production of the P 1800 was relocated to Sweden, and the car was then named the P1800 "S" (Sverige).
In September 1969, the P1800 E came onto the market with a Bosch fuel injection system, a modified dashboard and had disc brakes all around. The P1800 ES estate /coupe came onto the market in 1971.

Technical data

Four-cylinder Volvo B18 B engine
2 S.U. carburettors
cylinder capacity: 1780 cc.
capacity: 115 bhp.
gearbox: 4 speed+ overdrive
weight: 1070 kg.

Classic Job
Contact
Adresse
Par la route
Téléphone: +31 (0)529 481 385
De Vesting 24
7722 GA Dalfsen
Pays-Bas