Volkswagen Beetle 1303 cabriolet, 1978 | € 27.500,--
Volkswagen « Coccinelle » 1303 cabriolet, année 1978. Numéro de châssis 1582028896 (commence par 15, cabriolet d'origine), numéro de moteur AS380852. Couleur bleu foncé combinée à un intérieur bleu. Sièges en vinyle bleu avec faces de siège en tissu, cartes de porte en vinyle bleu et tapis bleu. Capuche et couvre-capuche en mohair bleu foncé. Ce fantastique cabriolet VW Coccinelle construit par Karmann fut importé aux Pays-Bas en 1993. L'automobile est dans un excellent état d'origine ! La voiture fut professionnellement et parfaitement repeinte dans le passé. La carrosserie est en excellent état, la garniture chromée est magnifique et l'intérieur d'origine est superbe ! La Volkswagen « Coccinelle » Cabriolet est une icône de l'histoire de l'automobile. La voiture offre de la place pour 4 à 5 personnes (selon la taille ;-), et elle offre beaucoup de plaisir de conduite ! La VW « Coccinelle » est propulsée par un moteur boxer refroidi par air à quatre cylindres montés à l'arrière avec une bande-son fantastique ! La puissance est transmise aux roues arrière via une boîte manuelle à 4 rapports. Ce magnifique cabriolet VW « Coccinelle » présente tous les détails d'origine, comme le volant avec le « logo Wolfsburg » et les roues en acier avec enjoliveurs chromés. La voiture est équipée d'une radio Becker Europa avec FM et d'un système d'alarme. Cette beauté désirable est prête à être livrée à un nouveau propriétaire fier ! Profite du style de vie classique chic !
Cette Volkswagen est en vente / à vendre chez Altena Classic Service.
Prix : € 27.500, -.
The Volkswagen "Beetle" as we know the car these days was designed and developed by Ferdinand Porsche. In prewar Germany the government asked Porsche to design a car which every German inhabitant could afford. The concept was named "Kraft Durch Freude Wagen".
Ferdinand Porsche finished the design in the year 1934 and the first limited production started in the year 1938.
The KDF car was a clever and simple design which should guarantee a reliable car. And it was; the pressed steel bodywork was fitted to a platform chassis equipped with all round torsion bar sprung suspension. The engine was fitted at the rear of the car and the luggage compartment at the front. The four cylinder engine was of the boxer type and it was air-cooled.
After world war two the production started again in Wolfsburg Germany and soon the Volkswagen was sold world wide. The people nicknamed the car "Beetle" because of it's looks. The car evolved over the years, mechanically it was improved in little steps and the engines grew from 1131 cc. up to 1600 cc. in the final European production run.
In the year 1948 a Volkswagen Beetle four passenger convertible was introduced which was built by Karmann in Osnabrück Germany. This convertible was built until the European production was ceased in the year 1980.
Between the years 1949 and 1953 another Volkswagen Beetle convertible was built by Hebmüller of Germany, this was a two seater convertible. This scarce two seater convertible was built 696 times.
The Volkswagen Beetle would become a cult car in the sixties and seventies of the ninetieth century (think back of the famous 'Herbie' movies in wich a VW Beetle named 'Herbie' was playing the leading role.)
The Volkswagen Beetle is still being produced in Mexico. The cars are only available on the south American market and are fitted with a modern liquid cooled Volkswagen engine.
From 1938 on over 20 million Volkswagen Beetle's have been produced; a world record in automobile production.
Technical data
Four cylinder boxer engine
cylinder capacity: 1584 cc.
capacity: 60 bhp. at 4000 rpm.
gearbox: 4- speed, manual
top-speed: 135 km/u. - 85 mph.
weight: 890 kg.