Volkswagen ‘Beetle’ 1303 cabriolet, 1978
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Mise à jour: 28-March-2024 19:41

Volkswagen ‘Beetle’ 1303 cabriolet, 1978

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Volkswagen ‘Coccinelle’ Cabriolet, année 1978. Couleur Marron Brasil métallisé avec un intérieur beige a cuir artificiel et tapis noir. Capot beige et couvercle de la hotte beige. Cette très belle VW ‘Coccinelle’ Cabriolet classique fut chère par son premier propriétaire (allemand) depuis 25 ans. Dans les années 1989 à 1992, il a restauré la voiture. L'histoire est magnifiquement documentée. En 2007, ce VW fut importé aux Pays-Bas. En 2010, la voiture a reçu un moteur plus puissant de 1835 cc qui a parcouru 40 000 kilomètres maintenant. Le moteur est équipé de deux carburateurs Weber et d'un système d'échappement spécial. Ces mises à niveau ajoutent du poivre à ce cabriolet confortable et sportif à quatre places ! Récemment, la voiture a reçu quelques améliorations : les freins furent révisés et renouvelés étaient le réservoir d'essence, les amortisseurs et le démarreur électrique. Ce VW ‘Coccinelle’ cabriolet est en très bon état et la voiture fonctionne parfaitement. La peinture montre des imperfections minimales. La voiture est équipée d'une très belle ‘épreuve du vent’, d'un système de son radio / CD Kenwood, d'un volant sportif avec bordure en bois et d'un bouton de changement de bois. Un décapotable très populaire dans une combinaison de couleurs brillantes !

ARCHIVES | VENDU

The Volkswagen "Beetle" as we know the car these days was designed and developed by Ferdinand Porsche. In prewar Germany the government asked Porsche to design a car which every German inhabitant could afford. The concept was named "Kraft Durch Freude Wagen".
Ferdinand Porsche finished the design in the year 1934 and the first limited production started in the year 1938.
The KDF car was a clever and simple design which should guarantee a reliable car. And it was; the pressed steel bodywork was fitted to a platform chassis equipped with all round torsion bar sprung suspension. The engine was fitted at the rear of the car and the luggage compartment at the front. The four cylinder engine was of the boxer type and it was air-cooled.
After world war two the production started again in Wolfsburg Germany and soon the Volkswagen was sold world wide. The people nicknamed the car "Beetle" because of it's looks. The car evolved over the years, mechanically it was improved in little steps and the engines grew from 1131 cc. up to 1600 cc. in the final European production run.
In the year 1948 a Volkswagen Beetle four passenger convertible was introduced which was built by Karmann in Osnabrück Germany. This convertible was built until the European production was ceased in the year 1980.
Between the years 1949 and 1953 another Volkswagen Beetle convertible was built by Hebmüller of Germany, this was a two seater convertible. This scarce two seater convertible was built 696 times.
The Volkswagen Beetle would become a cult car in the sixties and seventies of the ninetieth century (think back of the famous 'Herbie' movies in wich a VW Beetle named 'Herbie' was playing the leading role.)
The Volkswagen Beetle is still being produced in Mexico. The cars are only available on the south American market and are fitted with a modern liquid cooled Volkswagen engine.
From 1938 on over 20 million Volkswagen Beetle's have been produced; a world record in automobile production.

Technical data

Four cylinder boxer engine
cylinder capacity: 1584 cc.
capacity: 60 bhp. at 4000 rpm.
gearbox: 4- speed, manual
top-speed: 135 km/u. - 85 mph.
weight: 890 kg.

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