Morgan 4-4 ‘Flat-Rad’, 1946
Hide slides
Mise à jour: 17-April-2024 13:01

Morgan 4-4 ‘Flat-Rad’, 1946

Bruit moteur
Son conduit
Information
Model information
Make history

Morgan 4-4 « Flat-Rad », année 1946. Couleur bicolore ; Blanc ivoire sur bleu royal combiné avec un intérieur en cuir marron et un tapis bleu foncé. Capuche, cadres des fenêtres latéraux et tonneau arrière bleu foncé. Cette rare Morgan 4-4 « Flat Rad » fut largement restaurée et révisée. La carrosserie fut parfaitement peinte, l'intérieur fut magnifiquement rembourré et la mécanique fut révisée. Le moteur d'origine Standard 10 est reconstruit détaillée et il fonctionne et tire parfaitement. Le moteur délivre environ 40 ch et la puissance est transmise aux roues arrière via une boîte de vitesses Moss à quatre vitesses. La Morgan 4-4 « Flat Rad » (radiateur plat, les voitures ultérieures disposent d’une calandre incurvée) a été construite de 1936 à 1950. Au total, 1428 exemplaires furent construits, dont 600 étaient des modèles sportifs à 2 places. Le 4-4 fut le premier Morgan avec quatre roues et un moteur à quatre cylindres, d'où le nom du modèle 4-4. Bien sûr, ces automobiles Morgan furent construits à la main par des artisans qualifiés. Cette Morgan 4-4 roule délicieusement et elle ressemble à une image ! L'intérieur offre amplement d'espace et d'espace pour les bagages derrière les sièges. Ces voitures sont rarement proposées à la vente, une occasion unique d’acheter un Morgan 4-4 ‘Flat Rad’ !

ARCHIVES | VENDU

The Morgan 4/4 was built for 50 years. the first model, introduced in the year 1936 was the 4/4 with flat radiator which was built until the year 1951. After a four year break (only the Morgan plus 4 was built those years) the Morgan 4/4 was going to be rebuild. The car did not change a lot (conservative as they are at the Morgan company), only the shape of the radiator changed from flat to cowled. Morgan never built their own engine, the early flat radiator cars were powered by Standard or Ford engines. The cowled radiator models were powered by Ford engines. The Ford engine used was known as the "Kent"engine and was also used in Fords Cortina model. Morgan 4/4 1600 cars were powered by the 1599 cc. Ford Kent engine which had a standard capacity of 98 bhp. giving the light car (two seater 660 kg./ four seater 785 kg.) sporty performance. Drivers who wanted additional torque and power were offered the Triumph TR four cylinder engine which offered a power output of 96 bhp. (TR3) or 105 bhp. (TR4). These cars were named Plus four. The four speed gearbox was fully synchronized. The Morgan 4/4 is a very special car to drive because it has it's own strong character. It cannot be compared with any other roadster or convertible.

Technical data

4 cylinder in-line (OHV)
Up-rated Standard 10 engine
induction: 1 Solex carburettor
cylinder capacity: 1267 cc.
capacity: 40 bhp at 4300 rpm
top-speed: unknown
gearbox: 4-speed, manual
weight: Approx 780 kg.

Marc Vorgers
Marc vorgers.png
Marc Vorgers