Honda NSX, 1991
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Mise à jour: 28-March-2024 19:41

Honda NSX, 1991

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Honda NSX, année 1991. Couleur rouge avec un intérieur en cuir noir. La Honda NSX est une voiture de sport emblématique faite par Honda. Une réussite pour Honda qui a mobilisé tous leurs «know-how» pour construire la voiture de sport parfait. Le légendaire champion du Brésil de Formule 1 Ayrton Senna Participer au développement, tests et réglage fin de la NSX. Aujourd'hui encore, l'année 2017, la NSX est une voiture puissante impressionnante à conduire ; un vrai bijou ! Cette Honda NSX est numéro 239, la voiture personnelle d'Ayrton Senna le numéro 233. Cette Honda NSX qui a vendu nouvelle en Suisse. La voiture a toujours été chéri par les amateurs / collectionneurs CONSÉQUENCE la lecture du compteur kilométrique est un 9,821 kilomètre incroyablement bas. La voiture est immatriculée aux Pays-Bas depuis l'année 2008. Cette NSX a été entretenu superbe, la voiture est à l'état NEUF; aucune trace d'utilisation peut être trouvé. La voiture est livré avec tous les livrets originaux, brochure, et beaucoup de documentation. Ceci est un spécimen TOP pour les amateurs exigeants / collectionneur.

ARCHIVES | VENDU

The Honda New Sportscar eXperimental (NSX) was presented on the 1989 Tokyo Motor Show and became available on the market in 1990. In the USA the Honda NSX was named Acura NSX. The Honda NSX was a true high tech masterpiece by Honda. The NSX was the first road car built with a full aluminium unitary bodywork construction (monocoque). The double wishbone suspension and V6 engine were also made of aluminium. The engine featured titanium connecting rods and the famous Honda VTEC variable valve Timing system giving the engine the possibility to rev up to 8000 rpm! Formula 1 legend Ayrton Senna (then racing with Honda F1 engines) tested the NSX intensively. Also the famous American racer Bobby Rahal was closely involved in the testing and development of the Honda NSX. Most of the testing and fine tuning was done on the German Nurburgring. Honda developed the NSX to compete... correction, to be better than the Ferrari (348) and Porsche (911). Contemporary car journalists were impressed, Ferari and Porsche had to face up to a high tech and near perfect contender. The Honda NSX is a true classic and a hallmark of Japanese car design and engineering. A sports car not to be under estimated. Even now over 20 years later you will be impressed by its construction quality, reliability, practicality
and performance. In 1995 the NSX was accompanied by the NSX-T (with Targa roof top) and in 1999 the 'Zanardi' limited edition was presented (51 built to commemorate Zanardi's two CART Champ car championships with Honda/Acura.) 1991 (the first year of production) saw the largest production figure of 3163 cars. 2886 cars with manual gearbox and 277 with automatic transmission. From 1991 until 2005 a total of 8949 Honda/Acura NSX cars have been built.

Technical data

V6 engine DOHC 24V
cylinder capacity: 2977 cc.
Honda PGM-Fi fuel injection
capacity: 270 bhp. at 7300 rpm.
torque: 285 Nm at 6500 rpm.
top-speed: 270 km/h.
acceleration 0-100 km/h: 6 sec.
gearbox: 5-speed, manual
brakes: vented disc brakes all round
weight: 1365 kg.

Marc Vorgers
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Marc Vorgers